logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۴۰۷۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه موقت زنجان:

تقوا مایه سعادت و استواری انسان‌ است

تقوا-مایه-سعادت-و-استواری-انسان‌-است-
امام جمعه موقت زنجان گفت: تقوا مایه سعادت، عامل کنترل و استواری انسان‌ است و آن‌ها را به سرمنزل آرامش، جایگاه‌های وسیع می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛حجت‌الاسلام میریعقوب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن دعوت به تقوا، اظهار کرد: تقوا مایه سعادت، عامل کنترل و استواری انسان‌ است و آن‌ها را به سرمنزل آرامش، جایگاه‌های وسیع و پرعزت می‌رساند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ماه ربیع‌الاول مناسبت‌ها مهمی وجود دارد و بسیار فرخنده است ابراز کرد: این ماه عزیز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع) بخشی از این مناسبت‌ها است.

امام جمعه موقت زنجان عنوان کرد: شانزدهم ربیع‌الاول مصادف است با اقامه نخستین نماز جمعه، توسط پیامبر گرامی اسلام (ص)، که پس از هجرت ایشان از مکه اقامه شده است.

وی با اشاره به اینکه ماه ربیع‌الاول با مناسبت‌های گوناگونی همراه است و مسجد قبا یا مسجد تقوی، اولین مسجد مسلمانان که توسط پیامبر اسلام (ص) در این ماه بنا و این مسجد در جنوب مدینه واقع شده است تأکید کرد: غزوه بنی‌نضیر، نام یکی از غزوات پیامبر اکرم (ص) با یهودیان بنی‌نضیر مدینه است که این غزوه، دومین جنگ پیامبر(ص) با یهودیان مدینه بوده که در ربیع‌الاول سال چهارم هجری اتفاق افتاد و پرچم‌دار آن حضرت علی علیه السلام بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر